Why Us?

Meet our strengths !

AHB SERVICE;Since 1989!

Strength of experience

There are many reasons why you should start working with us. Long traditions and rich history of our activity are thousands of realized repairs in Poland and abroad. We help both during sailing and while at berth in the port or yard.

Huge experience

We started our company in 1989!

We have served hundreds of small units and massive passenger ships. We have experience in cooperation with both shipowners and shipyards building and repair.

Start of Company
Number of employees at the largest orders

Our specialists

Biggest orders was serviced by up to 300 of our employees !

Our strength is our employees . Decades of experience supported by systematic training that makes us believe we have the best staff specialists. We are sure that you will not find a better team to execute your order.

Each of our employees brings to AHB SERVICE tremendous value . Outside major competence and experience , we appreciate a good atmosphere , thanks to which , despite large-scale Company retains the character of a family business.

Full mobility

We get where we are needed!

We provide services in Poland, Europe and the rest of the world. Neither the number of kilometers nor nautical miles limits us, we make repairs both in ports , shipyards and during cruises. With full mobility , our customers can safely carry out their tasks during which our specialists involved in carrying out the necessary work.

Certifications;Certifications

Professionalism in every way

Reference;Reference

Selection of our projects

Gdańsk, Polska

S.P. SKL 6NVD48 A-2 – obróbka mechaniczna łoża, szlifowanie wału korbowego.
S.G. SKL 6VDS48/42 – przegląd i remont kapitalny.
S.G. Pielstick 6PC2.5L – szlifowanie czopów wału korbowego docieranie celem poprawienia mikrogeometrii.
S.G. Pielstick 6PC2.5L – polerowanie czopów wału korbowego, centrowanie silnika, Prądnice marszowe – docieranie czopów celem poprawienia mikrogeometrii.
S.G. Sulzer 8ZL40/48 – docieranie czopów korbowych i głównych celem poprawienia mikrogeometrii.
S.P. Sulzer 6AAL25/30 – przegląd i remont kapitalny.
S.G. szt.2 Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny.
S.G. MBH 12VDS48/42 – docieranie czopów korbowych celem poprawienia mikrogeometrii, wymiana krzywek paliwowych, regulacja.
S.G. MBH 12VDS48/42 – docieranie czopów korbowych celem poprawienia mikrogeometrii, wymiana krzywek paliwowych, regulacja.
S.P. 6CHN 25/34 – szlifowanie czopów korbowych.
S.G. Sulzer 16ZV40/48 – przegląd i remont kapitalny, centrowanie silnika.
S.G. Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny, wymiana wału korbowego.
S.P. Sulzer 6ASL25/30 – szlifowanie czopów korbowych wału korbowego na miejscu.
S.G. MaK 8M552AK – przegląd i remont kapitalny, wymiana wału korbowego.
Kapitalny przegląd, remont, malowanie jednostkiobejmujący wyposażenie siłowni (S.G. Sulzer 8ZL40/48, S.P. Sulzer 6AL25/30, pompy, sprężarki), wyposażenie pokładowe i fabryki ryby, linia wałów i śruba napędowa, systemy automatyki, malowanie.

Hammerfest, Norwegia

S.G. Sulzer 8ZL40/48 – szlifowanie czopów wału korbowego na miejscu.
S.G. MAN 12V23/30 – szlifowanie czopów korbowych.

Kirkenes, Norwegia

S.P. Volvo-Penta 6TAMD162A – szlifowanie czopów wału korbowego z prostowaniem wału korbowego na miejscu.

Walvis Bay, Namibia

S.G. Sulzer 8ZL40/48, S.P. Sulzer 6AL25/30 – przegląd i remont kapitalny.
S.G. Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny, ponowne centrowanie.
S.P. szt.2 Sulzer 6AL25/30 – przegląd i remont kapitalny, ponowne centrowanie, przekładnia główna MAV 90-30 – wymiana na nową.
S.G. Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny, ponowne centrowanie.
S.P. szt.2 Sulzer 6AL25/30 – przegląd i remont kapitalny, ponowne centrowanie, przekładnia główna MAV 90-30 – wymiana na nową.

Lyttlton, Nowa Zelandia

S.P. Sulzer 6AL25/30 – przegląd i remont kapitalny.
S.P. Sulzer 6AL25/30 – przegląd i remont kapitalny.
S.G. Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny.

Vigo, Hiszpania

S.P. 8 CHN 25/30 – przegląd i remont kapitalny.
S.P. SKL 6NVD48A-2 – przegląd i remont kapitalny.

Las Palmas, Hiszpania

S.G. Sulzer 8ZL40/48 – przegląd i remont kapitalny, mikrogeometria czopów.

Pertopavlosk Kamchatkij, Rosja

S.G. Sulzer 6ZA40S – szlifowanie czopów korbowych, wymiana łożysk. 
S.P. Sulzer 5ATL25H – przegląd i remont kapitalny, wymiana wału korbowego.

Kaliningrad, Rosja

Winda kotwiczna – kompletny przegląd i naprawa.
S.P. Sulzer 5AAL25/30 – przegląd i remont kapitalny.

Podczas przejścia z Gdyni do Las Palmas, Hiszpania

Aux. eng. Yanmar M220 – przegląd i remont kapitalny.

Podczas przejścia z Kopenhagi do Gdańska, Dania

S.P. Sulzer 5AAL25/30 – docieranie czopów głównych i korbowych wału korbowego celem poprawienia mikrogeometrii.

Hamburg, Niemcy

S.P. Yanmar 6GL-HT – przegląd i remont kapitalny, ponowne centrowanie silnika.

Emden, Niemcy

S.G. szt. 2 MAN 14V52/55A – przegląd i remont kapitalny.

Kopenhaga, Dania

Aux. eng. Allen 8BCS12-DX – szlifowanie czopów korbowych wału korbowego, poprawienie mikrogeometrii na pozostałych.
S.P. Allen 8BCS12-DX – szlifowanie czopów korbowych szt. 2, poprawienie mikrogeometrii na pozostałych.

Vlissingen, Holandia

S.P. Dujardin-Allen 8BCS12D – szlifowanie czopu korbowego, crank pin grinding, honning for.

Tallinn, Estonia

S.G. szt.2 – wymiana silników z B&W na używane Sulzer 8ZL40/48. Silniki Sulzer zostały poddane całkowitemu przeglądowi i remontowi w warsztacie i zamontowane w siłowni. Wykonanie projektu i instalacja nowych systemów sterujących i automatyki.

Nouadhibou, Mauretania

S.G. Pielstick 6PC2.5L – szlifowanie czopa korbowego na miejscu.

Manzanillo, Meksyk

S.P. Daihatsu 6PS-HT 26DG.

Livorno, Włochy

S.G. MAN 14V52/55A – przegląd i remont kapitalny, remont turbodoładowarek.

Furthermore;Furthermore

There are even more reasons!

Trust of shipowners and shipyards

Our regular customers are many shipowners and shipyards (both renovation and construction). Meeting the high expectations of the most demanding customers, we can develop in a very dynamic way. We like challenges!

We help others

We believe that the true measure of success is how we are able to share its benefits. Since the beginning of our activity we try to influence the improvement of the fate of children who have been wronged by fate.

See who we helped

Years in business

Engines Repaired

Countries, where we repaired